П Р А В И Л Н И К
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА СЪВЕТА ПО
НАРКОТИЧНИ ВЕЩЕСТВА КЪМ ОБЩИНА ПАВЕЛ БАНЯ
І. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1 С този правилник се уреждат организацията и дейността на Съвета по наркотични вещества към Община Павел баня, наричан по-нататък “СЪВЕТ”.
Чл.2 Съветът е консултативен орган към Община Павел баня и осъществява своята дейност на основание чл.15 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите, чл.15 от Правилника за организацията и дейността на Националния съвет по наркотичните вещества и чл.11, т.4 от ЗМСМА.
Чл.3 Съветът по наркотичните вещества към Община Павел баня:
/1/ Разработва и приема общински програми за борба срещу злоупотребата с наркотични вещества и незаконния трафик с наркотични вещества и прекурсори в съответствие с националните програми.
/2/ Предлага на Общинския съвет проект за бюджет за провеждане на общинската политика в тази област.
/3/ Изготвя предложения и мнения за обсъждане в Общинския съвет на община Павел баня, които имат отношение към борбата със злоупотребата с наркотични вещества и наркотрафика.
ІІ. ИЗБОР И СТРУКТУРА НА СЪВЕТА
Чл.4 /1/ Съветът по наркотични вещества към Община Павел баня е колективен орган.
/2/ Съветът се състои от председател, зам.председател, секретар и членове.
/3/ Председател на Съвета е зам.кмета на Общината.
/4/ Зам.председател на Съвета – Н-к ПУ гр.Павел баня.
/5/ Секретар на Съвета – Гл.специалист “КАО”.
Чл.5 Членове на Съвета са:
-
Представител на отдел “Здравеопазване”.
-
Представител на отдел “Образование”
-
Представител на “Социални грижи”.
-
Представител на “ХЕИ”.
-
Представител на Районна прокуратура.
-
Представител на Общинска охранителна служба.
-
Представител на Следствена служба.
-
Общински съветник
-
Общински съветник
-
Общински съветник
Чл.6 Общинският съвет предлага общинските съветници, които да бъдат включени в състава на Съвета.
Чл.7 На първото заседание на Съвета се съставя протокол с поименен окончателен списък на неговите членове.
Чл.8 В зависимост от въпросите, включени в дневния ред на заседанията на Съвета, могат да участвуват и представители на неправителствени и други организации.
Чл.9 Към Съвета могат да се създават и експертни групи.
Чл.10 За своята дейност Съветът се отчита пред Общинския съвет и Националния съвет по наркотичните вещества.
ІІІ. ОРГАНИЗАЦИЯ И ДЕЙНОСТ НА СЪВЕТА
Чл.11 /1/ Председателят на Съвета по наркотични вещества към Община Павел баня:
-
Представлява Съвета;
-
Ръководи заседанията и цялостната работа на Съвета;
-
Внася за разглеждане в Общинския съвет предложения и въпроси от компетентността на Съвета;
-
Подипсва протоколите от заседанията на Съвета;
-
Определя секретаря и неговите сътрудници.
/2/ В отсъствие на Председателя, неговите функции се изпълняват от зам.председателя.
Чл.12 /1/ Секретаря на Съвета:
-
Организира подготовката на заседанията на Съвета;
-
Координира изпълнението на взетите на заседанията решения;
-
Ръководи работата на експертните групи.
Чл.13 /1/ Съветът е постоянно действуващ орган, който провежда най-малко четири редовни заседания в годината.
/2/ Заседанията на Съвета се свикват от неговия Председател въз основа на решение, взето на предишното заседание.
/3/ Съветът може да проведе извънредно заседание по предварително определен дневен ред, по инициатива на всеки от членовете му.
/4/ Заседанията на Съвета са закрити. По изключение Съветът може да реши отделно заседание да бъде открито.
Чл.14 /1/Съветът провежда своите заседания при предварително определен дневен ред.
/2/ Проектът за дневен ред се изготвя от секретаря на Съвета и се утвърждава от Председателя въз основа на внесени предложения и се изпраща на членовете на Съвета най-малко 5 работни дни преди заседанието, заедо с материалите по дневен ред.
/3/ Всеки член от Съвета може да прави предложения за включване на въпроси в дневния ред. Писмените материали за заседанията на Съвета се предоставят от вносителите на Секретаря най-малко седем дни преди заседанието.
/4/ Уведомяване на членовете за заседания се извършва с писмени покани седем дни преди заседанието. Поканата съдържа деня, часа, мястото и проекта за дневен ред, заедно с всички постъпили материали по него.
/5/ Член на Съвета, въпрепятствуван да участвува в заседание, може предварително да изрази становището си по обсъжданите въпроси в писмен вид, което предоставя на Секретаря на Съвета най-малко два дни преди заседанието.
Чл.15 Заседанията на Съвета се считат за редовни, ако в тях участвуват най-малко две трети от челновете му. При липса на кворум се насрочва ново заседание.
Чл.16 /1/ Решенията на Съвета се приемат с явно гласуване и с обикновено мнозинство от членовете на Съвета.
/2/ По предложение на всеки от членовете на Съвета може да се реши по конкнетен въпрос да се проведе тайно гласуване.
Чл.17 Лица, които не са членове на Съвета могат да участвуват в заседанията с право на съвещателен глас – при разискване на въпроси, отнасящи се до дейността на организацията, която представляват.
Чл.18 По изключение Съветът на свое заседание може да разгледа въпроси, които не са поставени в дневния ред.
Чл.19 /1/ За всяко заседание на Съвета се съставя протокол. Протоколите се подписват от водещия протокла и Председателя на Съвета.
/2/ Протоколите от заседанията се изготвят в тридневен срок от провеждане на заседанието.
/3/ При наличие на особени мнения, те трябва да бъдат предоставени в писмена форма в двудневен срок след заседанието. Особените мнения не трябва да съдържат данни, неизразени в заседанието.
/4/ Към протоколите с приетите решения се прилагат документи, обсъдени на заседанието.
Чл.20 /1/ Оригиналните протоколи, решения и други документи се съхраняват от Секретаря, номерирани съобразно поредността на заседанието.
/2/ В срок от седем работни дни извлечения от протоколите и др. приети актове се изпращат от Секретаря до всички членове на Съвета.
ІV. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1 Правилникът влиза в сила от деня на приемането му от ОбС.
Правилникът е приет с Решение № 281 от Протокол № 34 от 29.10.2002 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС:……………………….
/Й.Енева/